Název: Name: | Caudron C.714 C.1 | Caudron C.714 C.1 |
Originální název: Original Name: | Caudron C.714 C.1 | |
Kategorie: Category: | stíhací letoun | fighter aeroplane |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1938-DD.06.1940 Société anonyme des avions Caudron, Issy-les-Moulineaux | |
Období výroby: Production Period: | DD.06.1939-DD.06.1940 série | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | ~ 90 | |
První vzlet: Maiden Flight: | 06.07.1938 | |
Osádka: Crew: | 1 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | CTOL - conventional take-off and landing |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | monoplane |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | conventional |
Podvozek: Undercarriage: | zatahovací | retractable |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | wheels |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 1390 kg | 3064 lb |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 1746 kg | 3849 lb |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | 1880 kg | 4145 lb |
Rozpětí: Wingspan: | 8,970 m | 29ft 5,14in |
Délka: Length: | 8,630 m | 28ft 3,75in |
Výška: Height: | 2,870 m | 9ft 4,98in |
Plocha křídla: Wing Area: | 12,50 m2 | 134.55 ft2 |
Plošné zatížení: Wing Loading: | 139,06 kg/m2 | 28.48 lb/ft2 |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | piston |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | Renault 12R-03 vzduchem chlazený invertní řadový dvanáctiválec o vzletovém výkonu 373 kW a 335,5 kW v h= 4000 m. Vrtule trojlistá kovová s nastavitelným úhlem náběhu Ratier typ HG o průměru 2160 mm. | Renault 12R-03 twelve-cylinder air-cooled inverted Vee engine rated at 500 hp for take-off and 450 hp at 13,123 ft, driving a three-blade Ratier Type HG metal variable-pitch propeller of the diameter 7ft 1in. |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | 205 l | 45 UK gallons |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 465 km/h v 5000 m | 288.9 mph in 16404 ft |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 360 km/h v ? m | 223.7 mph in ? ft |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | 6,9 m/s | 1358.3 ft/min |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | 9,67 min do 4000 m | 9,67 min to 13123 ft |
Operační dostup: Service Ceiling: | 9100 m | 29856 ft |
Dolet: Range: | 900 km | 559.2 mi |
Maximální dolet: Maximum Range: | ? km | ? mi |
Výzbroj: Armament: | 4x pevný kulomet MAC 1934 ráže 7,5 mm v gondolách pod křídly s 300 náboji na hlaveň. | Four fixed forward-firing 0.295 inch MAC 1934 machine-guns in the gondolas under wings, 300 rpg. |
Uživatelské státy: User States: | ( | ( |
Poznámka: Note: | Viz bitaxeho příspěvek | Production began in the summer of 1939, and 50 of the aircraft which had been intended to serve with the Armee de I'Air were diverted to the assistance of Finland, but only six had been received by 12 March 1940, the balance being presumed to have been lost en route. It is believed that about 40 C.714s were delivered to the French air force, which, after some 90 had been built, cancelled production because of dissatisfaction with the type's rate of climb. They were used to equip an all-Polish squadron which became known as the 'Warsaw Group' (GC I/145), this unit seeing action against the Germans between 2-13 June 1940. Following the collapse of France, a small number were used by the Vichy French air force, and about 20 were confiscated by the Germans for use by the Luftwaffe. |
Zdroje: Sources: | William Green and Gordon Swanborough, The Complete Book of Fighters, New York, Smithmark, 1994, ISBN 0-8317-3939-8. Bartolomiej Belcarz, Polskie Skrzydla Nr. 2 - Polish Wings No.2, Morane Saulnier MS 406 C, Caudron CR 714 C1 Cyklone, Bloch MB 151/152 C1, Stratus, Mushroom Model Publications, ISBN: 83-89450-21-6 Václav Němeček, Vojenská letadla 3 díl, druhé doplněné vydání, Naše Vojsko, Praha 1992, ISBN 80-206-0117-1 http://www.airwar.ru/enc/fww2/cr714.html www.avionslegendaires.net www.aviafrance.com archiv autora |